Ladylike outfit: Isabel Garcia dress on my fashion blog
There are days when I especially enjoy a feminine, ladylike outfit, just like the one I am presenting you today on this fashion blog, the first one for February. This beautiful midi dress with a basque, in a wonderful shade of royal blue, is from the young, innovative brand Isabel Garcia, and it made me feel a bit like the main carachter in one of those old 40s movies, sexy, elegant and misterious. I have fallen in love with this brand and its elegant, modern, original clothes, that follow the principle "from catwalks to wardrobe". A dress like this one, with a timeless tailored silhouette and a perfect cut, is the perfect expression of what the Creative Director of the brand, Elliott James Frieze, wanted to achieve when he told about expressing the femininity in a grown-up, sophisticated way. I decided to wear this wonderful dress with a furry jacket in a darker shade of blue, stiletto pumps and my brand new Rebecca Minkoff mini MAC clutch in leopard print.
Outfit ladylike: abito Isabel Garcia sul mio fashion blog
Ci sono giorni in cui tutto ciò di cui ho bisogno è un outfit femminile, ladylike, come quello che vi presento oggi, il primo look di Febbraio su questo fashion blog. Questo bellissimo abito midi con baschina, in una meravigliosa tonalità di blu elettrico, è del brand giovane ed innovativo Isabel Garcia, e mi ha fatta sentire un po' come la protagonista di un vecchio film anni '40, sexy, elegante e misteriosa. Mi sono innamorata subito di questo brand e dei suoi capi eleganti, moderni, originali, che seguono il principio "dalle passerelle al guardaroba". Un abito come questo, dalla silhouette senza tempo e dal taglio perfetto, è la diretta espressione di ciò che il Direttore Creativo del brand, Elliott James Frieze, voleva ottenere, ovvero l'emanazione della femminilità in un modo adulto e sofisticato. Ho deciso di abbinare questo abito fantastico ad un pellicciotto corto in una tonalità più scura di blu, pumps dal tacco a spillo e la mia nuova clutch mini MAC Rebecca Minkoff in pelle a stampa leopardata.
Moschino sunglasses
Zara necklace
Rebecca Minkoff bag
Sergio Levantesi shoes
Note: Post linked to Thursday favorite, Style Sessions
The peplum or basque is flattering for the figure
The peplum was created in the 30s and got very popular in the 40s to accentuate a small waist by focusing the attention on the hips. Such a dress flatters the figure by emphasizing the hourglass silhouette, for an immediate femme fatale look !. The pencil midi skirt is very chic and appropriate for every moment of the day. This dress caught my attention for the shape and for the bold color, as well as the softness and quality of the fabric, that is one of the strenghts of Isabel Garcia brand !. I thought a furry jacket, short enough not to cover the basque completely, would be the perfect choice. This one from So Allure was seen in a previous post. Just like a lady of the 40s, I didn't wear too many jewels but I made sure they were statement pieces, like my short Zara necklace, a golden cuff and a big ring. I also wore my Rebecca Minkoff mini MAC bag in leopard print leather and rose gold hardware, without the chain strap. Sheer tights, my beloved sunglasses, MAC red lipstick and the new Chanel Tenderly nail polish on my nails completed this chic and feminine look.
Il peplum o baschina valorizza la figura
Il peplum fu creato negli anni '30 e divenne molto popolare negli anni '40 per accentuare il punto vita stretto focalizzando l'attenzione sui fianchi. Un abito del genere valorizza la figura enfatizzandone la forma a clessidra, per un immediato effetto femme fatale !. La lunghezza midi della gonnaè molto chic e risulta adatta ad ogni momento della giornata. Questo abito ha attirato la mia attenzione per la forma, per il colore vivace e per la morbidezza e qualità del tessuto, che è anche uno dei punti di forza del brand Isabel Garcia. Ho pensato che un pellicciotto abbastanza corto da non coprire interamente la baschina, fosse la scelta più adeguata, questo di So Allure vi era già stato mostrato in un post precedente. Proprio come una lady degli anni '40, non ho esagerato con il numero dei gioielli, ma li ho scelti tutti particolari, come la collana girocollo Zara, il bracciale rigido con le foglie ed il grande anello con pietra rossa. Come borsa, ho optato per la mini MAC Rebecca Minkoff in pelle a stampa leopardata e hardware in oro rosa, alla quale ho tolto la tracolla in questo caso. Calze velate, i miei adorati occhiali da sole, rossetto MAC red ed il nuovo smalto Chanel Tenderly sulle unghie hanno completato questo look molto femminile e chic.
Thanks for your comments and keep following Fashion and Cookies fashion blog :)