Asos rose print peplum dress for a 40s inspired look
Rose print is one of the hottest trends of this season, like I told you a couple of posts ago. My new outfit is featuring a peplum rose print dress from Asos that had been waiting to be worn for quite a long time. This mid lenght dress has a 40s inspired pencil shape with a slim skirt so it was natural for me to style it with pumps and a structured handbag like my Givenchy Antigona bag. A look that reminds me of my beloved old Hollywood movies, a classic style that inspired many contemporary designers, especially Dolce & Gabbana, and in these days an interview they did on Panorama magazine caused a big stir and Sir Elton John started a call for boycott, but this is another story, I only admire their fashion. Anyway, this is not a Dolce & Gabbana dress, this is Asos, and we can be ladylike also with a low cost dress, and nicely vintage with a red rose in our hair and a new Dixie necklace, present from my mother, fashion lover and dedicated reader of this fashion blog !.
Abito Asos con rose e baschina per un look ispirato agli anni 40
La stampa a roseè uno dei trend più in voga per la primavera, come vi ho detto un paio di post fa. Il mio nuovo outfit mi vede indossare proprio un abito con stampa rose e baschina di Asos che attendeva nel mio armadio da tempo. Questo vestito di media lunghezza ha un taglio che si ispira agli anni '40, con una gonna stretta e dritta, molto femminile, e mi è venuto spontaneo abbinarlo alle décolletée ed a una borsa strutturata come la Givenchy Antigona. Un look che mi ricorda i miei adorati vecchi film diHollywood ed uno stile classico che ha ispirato tanti stilisti contemporanei, specialmente Dolce & Gabbana, casualmente capita proprio nei giorni in cui c'è una polemica in atto su di loro a causa di una controversa intervista su Panorama che ha addirittura portato Sir Elton John ad invitare a boicottarli, ma questa è un'altra storia, a me piace solo la loro moda. Questo comunque non è un abito Dolce & Gabbana, è un Asos, e si può essere ladylike anche con un abito relativamente low cost, e deliziosamente retrò con una rosa rossa tra i capelli ed una nuova collana Dixie, regalo della mia mamma, appassionata di moda e lettrice di questo fashion blog !.
Asos dress
Dolce & Gabbana sunglasses
Dixie necklace
Gucci watch
Gucci watch
Luca Barra bracelet
Givenchy Antigona bag
Icone pumps
Even a fashion blogger wears black tights
This is not the first peplum dress I wear, you saw one in this post, but it's the first one with a red roses print. I love this vintage inspired cut because it's super feminine and the peplum has the effect of a more defined waistline. The weather is still really fresh here so I wore this dress with black sheer tights - after all, women in the 40s did wear tights, and surprise even a fashion blogger wears tights when it's cold - and as jacket I went for my black faux fur coat. Hair parted on the side, and a rose hairpin gave another vintage touch to the entire ensemble, together with my dark red pointy pumps with stiletto heels. A crystals encrusted Dixie necklace, a pearl bracelet from Luca Barra, burgundy MAC nail polish and Estee Lauder lipstick completed this sexy floral look.
Anche una fashion blogger porta calze nere
Questo non è il primo abito peplum che indosso, ne avete visto uno in questo post, ad esempio, ma è il primo con una stampa di rose rosse. Adoro questo taglio di ispirazione vintage perché super femminile ed il peplum ha l'effetto di far sembrare il punto vita più piccolo. Il meteo non è ancora clemente dalle mie parti, così ho indossato questo abito con calze nere trasparenti - dopotutto le donne negli anni '40 non si sognavano assolutamente di uscire senza calze e, sopresa, anche una fashion blogger porta le calze quando fa freddo - e come giacca ho optato per un ecopellicciotto nero. I capelli con riga di lato ed un fermaglio con rosa hanno aggiunto un tocco retrò a questo look, insieme a scarpe a punta con il tacco a spillo Icone. Un girocollo Dixie ricoperto di pietre colorate, un bracciale in perle Luca Barra, smalto bordeaux MAC e rossetto Estee Lauder hanno completato questo look sexyfloreale.
Thanks for your comments and keep following Fashion and Cookies fashion blog :)